03.01.2025 | 07:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Sériová výroba řady Mercedes-Benz eActros 600 zahájena    

Elektrifikace produktové řady Daimler Truck pokračuje. Společnost na podzim uvedla model Mercedes-Benz eActros 600 pro dálkovou přepravu do sériové výroby v závodě Mercedes-Benz ve Wörthu.

eActros 600 se začal vyrábět na stávající montážní lince výroby Wörth paralelně a flexibilně vedle nákladních vozidel, která mají dieselový pohon. eActros 600 také dostává veškeré elektrické komponenty v této výrobní hale. Celý pohonný systém je uveden do provozu na konci montážní linky a od té doby je vozidlo připraveno k jízdě. Nakonec prochází dokončovacím procesem a výstupní kontrolou jako všechna ostatní vozidla.

eActros 600 je tak prvním elektrickým vozidlem z Wörthu, kde montáž probíhá v jedné výrobní hale. Přestavba montážních linek a integrace eActros 600 do výroby na lince probíhaly postupně. Předchozí modely elektrických nákladních vozů eActros 300/400 a eEconic opouštějí výrobní linku a přesouvají se na montáž komponent elektrického pohonu v hale Future Truck Center, též ve Wörthu.

Závody Daimler Truck v Mannheimu, Kasselu a Gaggenau hrají důležitou roli při výrobě eActrosu 600. Dodávají komponenty potřebné pro bateriový elektrický pohon, jako je elektrická náprava, komponenty převodovky a přední skříň („Frontbox“), ve které jsou soustředěny vysokonapěťové a nízkonapěťové komponenty a je umístěna v bývalém instalačním prostoru spalovacího motoru.

Michael Brecht, předseda podnikové rady Daimler Truck: „My v podnikové radě zajistíme, aby byly budoucí dohody ve Wörthu a na dalších místech realizovány, a to i v době úspor nákladů a napjatých rozpočtů. Pokud chceme zůstat konkurenceschopní, potřebujeme vysoký podíl vlastní výroby. Nejen akcionáři, ale i zaměstnanci musí vyjít z transformace jako vítězové.“

O eActros 600

 eActros 600 pro dálkovou dopravu oslavil svou světovou premiéru na konci roku 2023. Vysoká kapacita baterie přes 600 kilowatthodin – odtud modelové označení 600 – a nová, ve firmě vyvinutá zvláště účinná elektrická hnací náprava umožňují elektrickému nákladnímu vozu dosažení dojezdu 500 kilometrů bez mezinabíjení. eActros 600 má tři akumulátory, každý s kapacitou 207 kWh. Ty nabízejí celkovou instalovanou kapacitu 621 kWh, což je jmenovitá kapacita nového akumulátoru na základě interně definovaných rámcových podmínek. Dojezd vozidla se může lišit v závislosti na konkrétní aplikaci a okolních podmínkách.

Tento dojezd je dosahován za velmi reálných a praktických podmínek s celkovou hmotností soupravy 40 tun, kterou lze také výrazně překročit v závislosti na stylu jízdy a trase. eActros 600 bude dokonce schopen ujet hodně přes 1000 kilometrů za den. Průběžné nabíjení během zákonných přestávek u řidiče – dokonce i bez nabíjení megawattovým výkonem – to umožní, za předpokladu, že budou k dispozici odpovídající možnosti nabíjení. Kromě nabíjení CCS s výkonem až 400 kW umožní eActros 600 později také nabíjení megawatty (MCS).

Elektrická vlajková loď již několikrát prokázala své schopnosti v reálných podmínkách - při používání zákazníky i v rámci „ eActros 600 European Testing Tour 2024“, 15 000 kilometrů čistě elektrické testovací jízdy po celkem 22 zemích s hmotností soupravy 40 tun. Kromě toho byl e-nákladní vůz zvolen „Mezinárodním nákladním vozidlem roku 2025“ novináři z 24 evropských zemí – toto ocenění je nejdůležitější cenou v tomto odvětví.

Vozidla vyráběná v sériové výrobě během prvních několika měsíců budou primárně využívána jako předváděcí vozidla pro firemní prodejní a servisní místa a dealery. Především kvůli možnostem státních dotací pro zákazníky v Německu budou některá zákaznická vozidla vyrobena a registrována do konce roku 2024.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down