Výraznou změnou projdou nákladní vozidla a autobusy Scania. Nově budou vybavené digitálními přístrojovými deskami, které využívají modulární elektronickou architekturu a doprovází je mnoho nových bezpečnostních funkcí.
Novinka nazvaná Smart Dash pomůže vytyčit cestu k digitálním službám, zvýšené bezpečnosti a lepšímu praktickému využití pro zákazníky společnosti Scania i řidiče.
Posun na vyšší úroveň
Přístrojová deska se středovým informačním displejem nabízí bezproblémovou každodenní digitální podporu pro řidiče a provozovatele prostřednictvím řešení, jako je portál My Scania a aplikace Scania Driver. K tomu přistupuje nová architektura elektrického systému, která je v souladu s novým nařízením Evropské unie o obecné bezpečnosti vozidel i s novými předpisy Organizace spojených národů o kybernetické bezpečnosti. Umožňuje bezdrátové aktualizace over-the-air (OTA), potenciálně prostřednictvím superrychlých mobilních sítí 5G. Vylepšené rozhraní mezi člověkem a strojem (HMI) – řešení Smart Dash je zásadní pro zaměření společnosti Scania na zvýšení bezpečnosti.
„Tato novinka výrazným způsobem promění nabídku společnosti Scania pro celý dopravní ekosystém,“ říká Stefan Dorski, senior viceprezident a ředitel divize Scania Trucks a dodává: „Vozidla vybavená palubní deskou Smart Dash a jejich přínos zákazníkům posouvají naši nabídku na novou úroveň a jasně vyjadřují naše ambice v oblasti digitalizace, konektivity a bezpečnosti. Vše je zaměřené na praktický přínos a propojení vozidel Scania s našimi digitálními službami a řešeními.“
Efektivní podpora řidičů
Deska Smart Dash byla vyvinutá na základech modulárního systému společnosti Scania pro digitální řešení na míru. Bude se dodávat v různých výbavových stupních, všechny však budou používat společnou modulární strukturu, která zaručí bezproblémovou spolupráci s jinými digitálními řešeními Scania, jako je portál My Scania nebo aplikace Scania Driver.
„Desku Smart Dash považujeme za základní součást našeho digitálního ekosystému a za skvělý prostředek podpory řidičů,“ podotýká Dorski a navazuje: „Poskytne jim skvělý přístup ke všem druhům relevantních informací při řízení a pomůže jim i při plnění úkolů po zastavení, například prostřednictvím aplikace Scania Driver a portálu My Scania. Všechna tato řešení jsou navzájem propojená a přinášejí uživatelům ještě vyšší produktivitu.“
Nové nařízení EU ohledně obecné bezpečnosti vozidel zavádí pro těžká užitková vozidla povinnost používat po červenci roku 2024 různé bezpečnostní prvky. Nové předpisy EHK OSN R155 a R156 se budou vztahovat také na technologie kybernetické bezpečnosti, jejichž cílem má být předcházet nezákonné manipulaci s vozidly a zmírňovat její následky. Scania vyvinula novou architekturu elektrického systému, společnou jak pro nákladní vozidla, tak pro autobusy. Tato novinka umožňuje chytřejší a rychlejší komunikaci, kybernetickou bezpečnost na ještě vyšší úrovni a vyhovuje těmto novým požadavkům.
„Tyto požadavky jsou v souladu s naší ambicí vytvořit architekturu, na níž postavíme řešení, která podpoří naše zákazníky na jejich cestě k digitalizaci,“ říká Dorski a pokračuje: „Prémiová zákaznická zkušenost v odvětví nákladní dopravy se v budoucnu výrazným způsobem zaměří na funkce nabízené pro prodávaná nákladní vozidla. Bezdrátové aktualizace a chytré služby na vyžádání vytvoří nové příležitosti pro zákazníky společnosti Scania a díky zvýšené provozuschopnosti a efektivitě zlepší bezpečnost a ziskovost jejich podnikání.“
K dispozici napřesrok
Scania je klíčovým hráčem, pokud jde o řešení aktivní i pasivní bezpečnosti v odvětví nákladní dopravy, a nabízí unikátní výbavu, jako například osvědčené boční stropní airbagy, které se uplatní při převrácení. Společnost posiluje své zaměření na systémy aktivní bezpečnosti, které využívají kamery, radary a snímače nové generace. Zavedení nových podpůrných bezpečnostních a varovných systémů pomůže řidičům vyhnout se incidentům, ke kterým často dochází v rušném a stísněném městském prostředí.
„Zaznamenali jsme zvýšená očekávání zákazníků, pokud jde o podpůrné bezpečnostní funkce. Pozitivní zkušenosti s použitím na osobních automobilech mohly mnohým otevřít oči, takže si uvědomili, jak užitečné tyto systémy mohou být. Nejen, že zachraňují životy, ale také pomohou zvýšit produktivitu a současně snížit úroveň stresu a zátěže řidiče tím, že mu pomohou orientovat se v provozu,“ uzavírá Stefan Dorski.
Majitelé vozidel značky Scania budou také moci používat chytré mapy pro své navigační systémy a využívat bezdrátové aktualizace over-the-air (OTA) pro svá vozidla, čímž se výrazně sníží potřeba návštěv servisů Scania kvůli aktualizacím softwaru. Různé výkonnostní úrovně přístrojové desky Smart Dash nahradí současná řešení a lze je objednat již nyní pro nákladní vozidla, která se budou vyrábět začátkem roku 2024.
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!