Ve své premiéře rozhodla nová pohonná jednotka Super o vítězství společnosti Scania v nejznámějším srovnávacím testu ze všech, německém „tisícibodovém“.
Ve zkoušce, v níž tým zkušených mezinárodních novinářů zabývajících se nákladními vozidly posuzoval všechny důležité aspekty moderních nákladních vozidel pro dálkovou přepravu, se tahač Scania 460 R utkal s nejnovějšími verzemi vozidel Volvo a MAN. Jednalo se o čtvrté vítězství značky Scania v řadě v tisícibodovém testu. Pořádá jej německý odborný časopis Lastauto omnibus.
„Jde o první potvrzení od nezávislých novinářů, že pohonná jednotka Super, kterou jsme představili loni v listopadu v Södertälje, přináší deklarované výsledky a posunula nás a efektivitu dopravy nabízenou naší společností ještě dál před konkurenci,“ říká Stefan Dorski, senior viceprezident, vedoucí divize Scania Trucks: „Rozdíly v těchto testech bývají obvykle malé, ale zde byla pohonná jednotka Scania Super přibližně o čtyři procenta úspornější než druhá v pořadí.“
Pro test na období 2021/22 stanovili organizátoři celkovou hmotnost vozidla 40 tun, středně velkou lůžkovou kabinu a výkon až 480 koní. Průměrná spotřeba nafty vozidla Scania na testovací trati byla 27,1 l/100 km. Následovala vozidla značky Volvo (28,2) a MAN (29,8). Po sečtení šesti různých částí testu (kabina, řízení, pohonná jednotka/výkon, spotřeba paliva, náklady/provozní náklady, bezpečnost) získalo vozidlo Scania 947,3 bodu z 1000 možných.
„Tyto srovnávací testy vnímáme jako součást procesu vývoje našich produktů a současně jako potvrzení toho, čeho jsme dosáhli,“ říká Dorski a uzavírá“ „Tyto informace využívají při svém rozhodování nejrůznější zákazníci, protože si prostřednictvím nezávislých odborníků ověřují námi deklarované vlastnosti.“
Foto archiv/Scania