Technický park posílil mimo jiné o výkonného pavouka

O více než 2000 kilometrů silnic druhé a třetí třídy a údržbu jejich okolí se stará akciová společnost Silnice LK. Tuto činnost provozuje na území Libereckého kraje čtvrtým rokem a jednou z jejích priorit je zkvalitnění a modernizace strojového parku. Důkazem toho, že se vytýčený cíl daří postupně plnit, je i letošní pořízení hned několika nových vozidel s profesionálními nástavbami na celoroční využití. Mezi nimi zřejmě nejvíce zaujme univerzální nosič nářadí Mercedes-Benz Unimog 530 v agregaci s kombinovanými příkopovými rameny Mulag Trio.

Jde o sestavu, která v maximální míře využívá technických možností systému Unimog. Vozidlo typu Unimog U 530 disponuje vysokým výkonem motoru 220 kW při plnění ekologické normy Euro 6 a nevyšší možné nosnosti náprav při své celkové hmotnosti 16 500 kg. Z tohoto důvodu jej lze bez problémů osadit vpředu tandemovou dvouramennou sekačkou Mulag MKM 700 a vzadu samostaným výložníkovým strojem Mulag MHU 800. Provozovatel má tak k dispozici celkem tři výkonné cepové hlavy se záběrem 1200, resp. 1600 mm, které mohou pracovat za sebou. Provozní nasazení vozidla je možné pro práci vpravo a vlevo, sečení pod svodidly a na svahu. Pohon těchto tří sekaček (název TRIO) je možný díky mechanickému pohonu vozidla MB Unimog přímo od klikové hřídele motoru. Přední pohon lze zatížit až 160 kW, zadní pohon pak do maxima 148 kW. Vozidlo pro Silnice LK bylo dodáno s novou verzí hydrostatického plynule měnitelného pojezdu EasyDrive, který umožňuje měnit rychlost jízdy prostřednictvím hydraulického převodu od 0 do 50 km/h. Lze nastavit dva provozní režimy: „Work“ – pracovní režim s nástavbami a „Drive“ – přepravní režim. Díky tomuto systému ovládá řidič vozidlo prakticky pouze pedálem plynu, nepoužívá spojku při zastavování a rozjezdu a nemusí při práci ovládat hlavní převodovku. Přínosem hydrostatického pojezdu HydroDrive je vyšší bezpečnost provozu, komfort a hlavně zvýšení denního výkonu vozidla při sečení o + 25-30 %.*

Více v časopisu Komunální technika 9/2015.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *