Světový kongres a výstava UITP 2013 o mobilitě

Iveco Bus představilo nový název značky, nejnovější vozidlo pro hromadnou přepravu osob, služby a inovativní řešení na 60. ročníku světového kongresu a výstavě UITP o mobilitě a městské dopravě v Ženevě (Švýcarsko) ve dnech 26. až 30. května 2013.

K největším zajímavostem expozice Iveco Bus patřily zcela nový městský autobus URBANWAY, první vozidlo v nabídce Iveco Bus pro hromadnou přepravu osob s motorem splňující normy Euro VI, a to ve dvanáctimetrové verzi; prostory FPT Industrial s tlumičem výfuku autobusu Euro VI a sekce věnovaná hybridní technologii, která předvádí hybridní motor Tector 7 s výkonem až 286 koní spolu s generátorem a elektromotorem z řady sériových hybridních pohonů Iveco Bus.

Nový název značky určený hromadné přepravě

Iveco Bus, oficiálně nové jméno značky pro podnikání společnosti Iveco v oblasti hromadné přepravy osob nahrazuje předcházející jméno značky Iveco Irisbus.Tento krok znamená počátek nové etapy působení společnosti Iveco v oblasti hromadné přepravy osob s cílem globální expanze. Nová značka Iveco Bus posiluje identitu tohoto podnikání spolu s ostatními mezinárodními aktivitami společnosti. Podporuje tak ještě více rozvoj a vnímání celé produktové řady autobusů jako jednoznačnou součást Iveco, zejména na trzích jakými jsou Evropa, Jižní Amerika a Čína, kde má společnost důležité postavení.

Zcela nový městský autobus

Oficiální představení Iveco Bus přichází současně se světovou premiérou nejnovějšího městského autobusu URBANWAY. Výkonný, všestranný, efektivní a atraktivní, zcela nový městský autobus URBANWAY je prvním z vozů této značky, který je nabízen s motorem Euro VI.
A najdeme další četné inovativní prvky. Do vývoje těchto prvků Iveco Bus investoval v souladu s požadavky trhu. Tyto změny se přímo zaměřují na inovaci, schopnost reagovat, kvalitu a na péči o cestující a řidiče.
Kromě toho model URBANWAY sdílí základní hodnoty s autobusem CROSSWAY, což je vůz Iveco Bus, který je provozován na příměstských a meziměstských linkách. Jde hlavně o možnost výběru ze dvou typů pohonu a nízké provozní náklady. Společná základna vozů CROSSWAY a URBANWAY dále spočívá ve sdílení unikátní technologie Euro VI a v několika komponentech a prvcích, jako jsou přední a zadní světla.

Styl a komfort

Vůz obsahuje unikátní technologii Hi-eSCR pro Euro VI a nové motory Tector 7 a Cursor 9 na zcela nově koncipované konstrukci, která spojuje vynikající odolnost a nižší hmotnost. Předností celoocelové konstrukce je celková kataforetická povrchová úprava, která poskytuje ochranu proti korozi.
URBANWAY představuje nově navržený prostor pro cestující a nové pracoviště řidiče, které si kladou za cíl poskytovat nejlepší standard komfortu a ergonomie ve své třídě. Všechny aspekty vozu byly posouzeny z hlediska výkonu, životnosti a zjednodušené údržby umožňující nízké celkové provozní náklady.
URBANWAY spojuje vyspělou technologii s novým designem s důrazem na lehkost, bezpečnost a flexibilitu a s cílem zjednodušit každodenní provoz. Přítomnost tohoto nového stylu dokazují nové přední světlomety, které obsahují řadu LED světel pro denní svícení a nový modul zadních koncových světel, který se vyznačuje integrovanými LED zařízeními s brzdovým světlem, směrovkou, koncovým světlem a světlem zpátečky. Tyto charakteristické nové prvky jsou elegantně zabudovány do karoserie vozu a odrážejí nový styl Iveco Bus.Mlhové světlomety jsou kromě toho vybaveny funkcí Cornering Lights, která zajišťuje doplňující osvětlení v ostrých zatáčkách a manévrech. Celý osvětlovací systém byl zkoumán z hlediska zvýšení bezpečnosti a snížení celkových provozních nákladů díky rozsáhlému použití LED.
Nový URBANWAY přejímá veškeré úspěšné prvky spojené se stávající produktovou řadou značky tak, aby zlepšil celkové provozní náklady. Jsou to například boční díly karoserie, které lze snadno demontovat, přední a zadní nárazník, který se skládá ze tří samostatných částí; přední a koncová světla jsou od těchto panelů oddělená, aby je nebylo nutné vyměňovat v případě drobných dopravních nehod.

Prostor pro cestující

Také vnitřní prostor pro cestující prezentuje zcela novou koncepci z hlediska světlosti a provedení. Nové osvětlení interiéru se vyznačuje dvěma souvislými LED pásy, které lze upravit dle přání zákazníka v několika variantách: nepřímé rozptýlené osvětlení se dvěma pásy a LED světla zabudovaná do horních hliníkových upevňovacích prvků přídržných tyčí. Střední část střechy autobusu je podsvícená LED osvětlením, které vytváří světelný haló efekt.
Nová pozice prostředních dveří je posunutá více dozadu, což zaručuje větší produktivitu a široká centrální plošina umožňuje umístění dvou invalidních vozíků. Nová modelová řada sedadel pro cestující se vyznačuje nižší hmotností, modularitou a snadnou údržbou.
Systém rozvodu vzduchu je integrovaný do střechy a obsahuje vyhrazené vzduchové potrubí pro vytápění a klimatizaci. Ticho v interiéru zajišťuje montáž na pevné konzole a nezávislost systému na panelech. Výsledkem je výrazne lepší proudění vzduchu v tichém prostoru cestujících: žádný kompromis pokud jde o pohodlí.

Široká nabídka a řešení na přání zákazníka

URBANWAY lze objednat v široké škále verzí. Vůz je dostupný v délkách 10,5; 12 a 18 metrů a lze ho vybavit dvěma, třemi nebo čtyřmi dveřmi. Taktéž lze objednat dieselový, CNG nebo hybridní pohon dle přání zákazníka. Podvozky Euro VI vozu URBANWAY jsou také dostupné pro karosářské výrobce karoserií.
Jako model BHNS (autobusy s vysokou úrovní servisu) umožňuje URBANWAY širokou škálu konfigurací od základní až po prémiovou řadu s více než 3500 kombinacemi provedení, od větších bočních oken až po aerodynamické tvarování střechy, upravená sedadla a lišty karoserie.

Prostor pro řidiče EBSF

Prostor pro řidiče nového URBANWAY je navržen v souladu se standardy EBSF (Evropský autobusový systém budoucnosti) a poskytuje tu nejlepší ergonomii, prostor a komfort. Zvýšená poloha řidiče umožňuje vynikající rozhled a řízení beze stresu, a zároveň řidiči poskytuje ochranu před případnou hrozbou zvenčí. Přístup do prostoru řidiče je usnadněn díky přístupovému schodu, který byl změněn na velký čtverec o ploše o 25 % větší v porovnání s předchozí řadou. Při sezení se řidič těší z mnoha změn, které zvyšují pohodlí a ergonomii, jako je více prostoru kolem boků a kolen, spolu s otočným sedadlem, pohodlnější řešení plynového pedálu, umístění parkovací brzdy a snadno dosažitelné DIN sloty.

Technologie dieselového motoru Euro VI

URBANWAY je poháněn novými motory Euro VI, které se vyznačují patentovaným systémem HI-eSCR FPT Industrial. Tato průlomová technologie snižuje emise NOx bez použití EGR (recirkulace výfukových plynů), který nesnižuje účinnost paliva. Toto řešení zjednodušuje následnou úpravu plynů a zároveň poskytovatelům dopravy nabízí další četné výhody, jako je snížení hmotnosti, nižší spotřeba paliva, optimální spalování, méně částic (pasivní regenerace částicového filtru a nízká údržba) a dlouhá životnost díky méně složité a účinnější technologii. HI-eSCR také nevyžaduje dodatečné chlazení, což znamená menší ztrátu energie na snižování teploty motoru.
Nové dieselové motory FPT Industrial Euro VI poskytují sílu a jednoduchost. Pro URBANWAY jsou k dispozici ve dvou verzích: Tector 7 a Cursor 9, o objemu 6,7 a 8,7 litrů. Motory nyní přicházejí vybavené systémem přímého vysokotlakého vstřikování (Common Rail), mají nižší hlučnost a nižší vibrace a jsou dostupné s vývody výfuku umístěnými jak směrem dolů, tak nahoru.
Tector 7 je dostupný pro 10,5 a 12metrovou verzi. Poskytuje výkon 286 koní v kombinaci s účinností a nižší spotřebou. Je charakterizovaný lehkostí a podélnou konstrukcí, která standardně zajišťuje větší kapacitu cestujících, a to až 40 míst k sezení.
Cursor 9 je dostupný pro autobusy o délce 12 a 18 m. Poskytuje vysoký výkon až 400 koní a turbokompresor s variabilní geometrií.

Alternativní pohony

Iveco Bus potvrzuje svůj závazek k udržitelné mobilitě možností vybavit URBANWAY alternativním pohonem na stlačený zemní plyn prostřednictvím motoru Cursor 8 CNG. Tento schválený motor Euro VI umožňuje provozovatelům nadále rozšiřovat svůj vozový park CNG autobusů se stejnou technologií jako vozy Euro V / EEV.
Iveco Bus bude technologií Euro VI vybavovat i svůj hybridní vůz a vylepšovat ji novými prvky.
Všechny prvky na tomto novém autobusu Euro VI pomáhají také zjednodušit a urychlit proces údržby. Jak motor Tector, tak motor Cursor jsou snadno přístupné široce otevíratelnými bočními a zadními panely, což umožňuje snadnou každodenní kontrolu a rychlou údržbu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *