Autor
Kategorie:
Nezařazené

Se zkušenostmi přibývají možnosti využití

Výhradním zástupcem a dovozcem univerzálního nosiče pracovních nástaveb JUNGOJET pro Českou a Slovenskou republiku je jindřichohradecká společnost SOME. Firma zajišťuje také komplexní záruční i pozáruční servis přímo z obchodních středisek včetně dodávky originálních náhradních dílů po celou dobu životnosti stroje.

Nosič JUNGOJET se na českém trhu objevil zhruba před třemi lety a v uplynulých letních i zimních pracovních cyklech přesvědčil o svých kvalitách a všestrannosti. O jeho přednostech se mohou zájemci přesvědčit nejen na výstavách, ale mohou navštívit i referenční místa u jeho provozovatelů, kteří již mají s nosičem a jeho variabilitou potřebné zkušenosti.

Kde hledat hlavní přednosti

„Vzhledem k probíhajícím dotačním programům je ideální sestavou nejen zametací nástavba s dvěma kartáči s možností profesionálního využití podléhající certifikátu PM10, ale také cisterna s objemem 1000 l s kropicí lištou. Tato kombinace univerzálního nosiče s nástavbami je ideální právě proto, že jeden stroj díky velmi snadné výměně nástaveb dokáže odvést práci za dva speciály. Právě snadná výměna nástaveb je velkou předností tohoto kloubového nosiče nástaveb,“ řekl produkt manažer společnosti SOME JH Jan Dzúr.
Zametací nástavbu tvoří dva nezávisle ovládané kartáče (lze použít i třetí kartáč) a středové sání, jímž proudí smetky do nerezového zásobníku vysypatelného do výšky 1600 mm. Profesionalitu zametací nástavby zaručuje především velmi silný sací výkon, přímé vedení sací hadice a také kvalitně řešená široká sací roura. Při zametání obsluha ocení i pravostranné řízení. Možná právě díky těmto přednostem je u provozovatelů kloubový nosič v agregaci se zametací nástavbou velmi pozitivně přijat a odvádí profesionální práci i přes jeho univerzální využití s jinými nástavbami (například korbou, žacím ústrojím, sypačem, kartáčem nebo sněhovou radlicí, či již zmiňovanou kropicí lištou).
Stroj s vysokou průjezdností (kabina je široká pouze 113 cm) může zametat do pracovního záběru až 2,4 metru, takže se svým výkonem blíží zametacím speciálům střední třídy. A zkušenosti z provozu ukázaly i nejen velice příznivou spotřebu pohonných hmot, ale i nízké ostatní provozní náklady.
Další nezanedbatelnou výhodou je celková hmotnost do 3,5 tuny. K jeho obsluze je tedy potřeba pouze řidičské oprávnění skupiny B. V kombinaci s rozšířenými koly má velmi malý tlak na podloží, proto tedy najde uplatnění nejen na silnici, kde díky svému maximálnímu záběru 2,4 m je profesionálním zametačem, ale i na chodníku, kde právě díky malé celkové váze je šetrný k povrchu.
O flexibilitě a univerzálnosti stroje svědčí fakt, že je možné jej integrovat s celou řadou nástaveb. Velkou novinkou je v tomto směru například zahájení spolupráce s tuzemským výrobcem nástaveb, společností SIMED, a premiéra nosiče JUNGOJET 3500 s nástavbou právě tohoto výrobce. Jde o standardní provedení sypače o celkové kapacitě 800 litrů s možností nadstandardní výbavy (automatické ovládání sypače z kabiny).
Velkým plusem je i jednoduché ovládání i údržba, jelikož jde o mechanický stroj bez elektronických prvků. Právě tyto vlastnosti jej předurčují pro dlouhodobé nasazení v obtížných klimatických podmínkách bez většího rizika poruchy při velmi dobré ekonomice vlastního provozu. JUNGOJET je navíc sestaven z osvědčených a léty praxe prověřených součástí, což příznivě ovlivňuje dostupnost náhradních dílů a údržbu stroje.
Nespornou devizou je velice tichý provoz, který umožňuje nasazení stroje při úklidu center měst nebo lázeňských zón. Kloubový dvoumístný nosič s pohonem všech čtyř kol a hydrostatickým systémem pojezdu jezdí rychlostí 40 nebo 50 km/h.

Technické parametry nosiče

Multifunkční kloubový nosič nářadí a nástaveb JUNGOJET 3500 je poháněn čtyřválcovým dieselovým motorem Perkins o výkonu 51 koní při pracovních otáčkách 3000 ot/min. Palivová nádrž má objem 65 litrů a průměrná spotřeba motoru splňujícího normu Euro 3 dosahuje pět až šest litrů na motohodinu. Pojezd je řešen jako hydrostatický s pohonem všech kol 4 x 4. Změna směru jízdy je realizována pohybem reverzační páky umístěné pod volantem. Hydraulická soustava je upravena pro ovládání jednotlivých nástaveb. Brzdový systém pracuje s hydraulickými provozními bubnovými brzdami, parkovací brzdou ovládanou ruční pákou z kabiny. Pracovní rychlost se zametací nástavbou se pohybuje od 0 do 25 km/h.
Dvoumístná bezpečnostní zvukově izolovaná kabina s klimatizací je plně prosklená, s výbornou viditelností na pracovní nástroje. Ve vybavení kabiny nechybí například výkonné topení s ventilací, ruční plyn, tempomat, vzduchem odpružené sedadlo řidiče a ovládací panel pro používané nástavby.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *