S důrazem na ekonomiku i ekologii

Tradičně napilno měli v Mnichově na mezinárodním veletrhu IFAT zástupci společnosti HANES. Značky jako BUCHER municipal, Terberg RosRoca a další, jejichž produkty firma na českém a slovenském trhu nabízí, patřily totiž k těm nejvíce zastoupeným a samozřejmě se i letos mohly pochlubit řadou technických novinek.

Zřejmě vůbec největší expozicí v rámci vystavené komunální techniky se mohla v Mnichově pochlubit značka BUCHER municipal. Propojením výrobního portfolia značek BUCHER Schörling, Giletta, Gmeiner a Assaloni se na světovém trhu etabloval výrobce dodávající komplexní řadu vozidel a nástaveb pro letní i zimní údržbu komunikací a disponující kvalitní distribuční a servisní sítí. V nabídce najdeme jak menší kompaktní zametací speciály, tak velké nástavbové zametací stroje. Stejně komplexní je i sortiment nástaveb a adaptérů vhodných pro zimní údržbu komunikací. Unikátní je například koncepce teleskopických sněhových pluhů.

Novinky mezi sypači

Normy pro nejpřesnější rozhoz posypových materiálů plní nová řada sypačů BUCHER Phoenix. „Moderní použitá profesionální technologie sice něco stojí, ale je třeba si uvědomit, že při zimní údržbě komunikací nejvíce finančních prostředků vynakládají uživatelé právě za posypové materiály. Proto je ekonomické ošetřovat povrch komunikací pouze tam, kde je to nezbytné, čili v potřebné šířce a množství s vazbou na počasí a další podmínky (mosty, tunely apod.). K přesnosti aplikace napomáhá dnes již běžné připojení na satelitní systémy GPS či Galileo. Obsluhy zimních nástaveb tak mohou pracovat s vysokou přesností i při sněhových kalamitách při jízdě ve vysokých závějích. Nastavení sypače i ovládání pluhů včetně šířky záběru je plně automatické, obsluha se tedy může věnovat zcela řízení vozidla,“ upozorňuje na některé z výhod nových technických řešení jednatel společnosti HANES Filip Hachle.

Zásadní novinkou mezi sypači je model Phoenix Electra oceněný za tzv. zelené řešení. Sypač na bateriový pohon pracuje bez použití jakékoli hydrauliky, a tudíž bez vedlejších nežádoucích ekologických dopadů. Plně elektrická nástavba má k dispozici dva bateriové packy, z nichž každý vydrží po dobu jedné směny zhruba osm hodin. Baterie jsou rychlovýměnné, jejich výměna netrvá déle než pět minut. Jelikož ne všechny používané podvozky mají hydraulický systém a nemohou tedy pohánět přídavný agregát, je jejich agregace s elektrickým sypačem velice praktickým řešením. Nástavba může pracovat i na jednoduchých podvozcích a obsluha ji ovládá bezdrátovým systémem umístěným v kabině.*

Více v časopisu Komunální technika 8/2016

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *