Rok ve znamení novinek

Představení skutečně velké škály inovací načasoval na letošní rok jeden z u nás nejznámějších výrobců nástaveb samosběrných zametačů, rakouská společnost TRILETY. Oficiální představení proběhlo na mnichovském veletrhu IFAT a my jsme se nyní vydali pro podrobnosti k českému výhradnímu zástupci této značky - společnosti Unikont Group s. r. o.

Největší počet zametačů TRILETY jezdí v České republice na nosičích lehčí a střední kategorie, jako je Multicar nebo Unimog. Pro tento segment uvádí společnost Trilety na trh inovované provedení nástavby MCK 3 S pro nosiče Multicar s dlouhým rozvorem. Zásobník o objemu 2,9 m3 vychází z osvědčené koncepce předchozí verze, ale zcela nově je řešena spodní zametací jednotka. Ta má nyní podobu stejnou, jako má kategorie nástaveb na velké nosiče a sice mezi nápravami uložený válcový přimetací kartáč, sací hubici a pravý boční přimetací talířový kartáč.
Ovládání kartáčů je už pneumatické, což umožňuje velmi pružné kopírování komunikace. I při tomto vyspělém řešení zametací jednotky se podařilo zachovat univerzálnost a po velmi snadné demontáži nástavby je sériový podvozek možno využít na zimní údržbu či další nasazení. Ne čelní upínací desku lze taktéž velice snadno osadit jednu z volitelných variant čelního kartáče.

Velmi rychlá výměna

U střední kategorie zametačů řady TK o velikosti zásobníku 4-5 m3 nás zaujalo řešení nástavby pro nosiče kontejnerů. Tlak na maximální využití podvozků nutí stále více přemýšlet o dalších alternativách a současná podoba tohoto provedení se jeví být velmi zdařilá. Na první pohled se zametač nijak neliší od jednoúčelových strojů nebo výměnných nástaveb montovaných na rám vozidla. Spodní zametací jednotka se po natažení zásobníku na kontejnerovém rámu připojí pomocí rychloupínacích prvků a tudíž je výměna skutečně velmi operativní. Pohon nástavby může být řešen od nástavbového motoru a tudíž nejsou nároky na podvozek opravdu nijak zásadně specifické.

Se třemi hvězdičkami

Po uvedených dílčích modifikacích představila společnost TRILETY i zařízení zcela nové konstrukce a sice velkou zametací nástavbu L6000 o objemu kompletně nerezového zásobníku 6,5 m3. Po mnoha letech výroby úspěšné série S6000 se v Halleinu rozhodli rozšířit výrobní program o kompletně nové řešení. Hlavním cílem bylo promítnout do něj nové poznatky z vývoje a začít vyrábět standardní řešení ve větších sériích. Celkové zjednodušení společně s vyšší sériovostí tohoto typu zaručí i nižší výrobní náklady a tudíž i nástavbu zlevní.
Zásobník na nečistoty má uvnitř kvůli snazšímu čištění kruhový tvar a ve stěnách zásobníky na vodu zkrápění. Tím se docílí nízkého těžiště nástavby. Zcela nový systém toku vzduchu má výfuk střechou nástavby, což snižuje hlučnost a vznik druhotné prašnosti při zametání. V případě individuálního požadavku je možné do plochy výfuku umístit další přídavné filtry. Pohon nástavby je řešen buď hydraulicky od podvozku, nebo nástavbovým motorem. Z dalšího volitelného příslušenství zmíníme hlavně oboustranné sání nebo různé druhy čelních kartáčů.
Jako všechny nástavby nechává společnost TRILETY nyní postupně testovat podle nové metodiky měření pohlcování lehkého polétavého prachu PM10 i nástavbu L6000. Konečně jednotná metodika asociace EUnited, kde provádí měření nezávislá organizace, vykázala u této nástavby „tři hvězdičky“ a tedy maximální účinnost systému filtrace.
Celkově se tedy již tak velmi bohatý program nástaveb tohoto výrobce nadále rozšířil tak, aby po více než padesáti letech vývoje a výroby zametačů pokryl snad už všechny požadavky trhu. V případě dalších speciálních individuálních požadavků jsou ovšem v Unikontu připraveni řešit i je.

Popisek:

Absolutní novinka představená na letošním veletrhu IFAT, zametací nástavba TRILETY L6000. Zjednodušení konstrukce stroje povede k úspoře nákladů a o peníze jde
přece „až v první řadě“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *