První jednomotorový zametač pro pohon CNG na tuzemském trhu

Firma A- tec servis s. r. o. po již zavedené výrobě nákladních vozidel na svoz odpadu s pohonem na CNG přichází také s nabídkou samosběrných jednomotorových vozidel s pohonem na CNG od firmy SCARAB.

Když výrobce přišel v roce 1981 s možností pohonu samosběrného zametače pouze s jedním motorem, byla to velká novinka hlavně pro ekologicky smýšlející zákazníky. Tento systém pohonu nejen že nabídl úsporu paliva, ale také daleko menší hodnoty vypouštěných emisí CO2 do ovzduší. V poslední době je na ekologický provoz nákladních vozidel vyvíjen velký tlak jak ze strany ekologických aktivistů, tak i ze strany samotných obyvatel měst, obcí a to nejen v české republice. Zavádí se čím dál přísnější emisní normy a motory nákladních vozidel jsou v dnešní době natolik složité a finančně nákladné, že výrobci se snaží vyvíjet aktivitu i v zapojení alternativních pohonů do nákladních vozidel.

Samosběr SCARAB Merlin CNG vychází ze standardního provedení zametací nástavby SCARAB Merlin. K pohonu celé nástavby slouží hydromotor, který je poháněn motorem od podvozku, v tomto případě konkrétně Iveco Eurocargo CNG. Samotný hydromotor umožňuje také pojezd vozidla v režimu zametání, což je při provozu zametače velice praktická věc. Hydromotor umožňuje plynulou rychlost zametání již od 0 km/h. Dalším velice důležitým aspektem při použití hydromotoru je daleko menší namáhání spojkového ústrojí na podvozku.

Více v časopisu Komunální technika 4/2017.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *