Pro nákup nového stroje byly hned tři důvody

Při zlepšování protismykových vlastností vozovek se v polovině letošního srpna představila v prostorách pražského tunelu Mrázovka unikátní technologie Peel Jet. S využitím energie vodního paprsku lze s její pomocí nejen zdrsňovat povrchy komunikací, ale i odstraňovat vodorovné dopravní značení, případně čistit přistávací a vzletové dráhy na letištích od zbytků pneumatik.

Nová moderní technologie rozšířila strojový park Pražských služeb letos v létě a poprvé byla vyzkoušena při odstraňování vodorovného značení. Nástavba této velikosti je evropským unikátem, kromě té pražské bylo vyrobeno pouze jedno zařízení srovnatelných parametrů. Výrobcem nástaveb je německá společnost Wintergrün Markiertechnologie GmbH. V Praze pracuje model Peel Jet XL,PP 254 na podvozku Mercedes – Benz AROCS 3240 L.

I když to tak na první pohled možná nemusí vypadat, hustým provozem se povrch vozovek postupně sjíždí a přestává splňovat protismykové normativní parametry. Oproti klasickému frézování s odebráním vrstvy materiálu je úprava povrchu technologií vodního paprsku s vysokým tlakem šetrnější a efektivnější, ve srovnání s používaným brokováním je výhodou také bezprašný průběh operace. Vodní paprsek proudící ze speciálních vysokotlakých trysek pracuje s tlakem 2500 barů, jeho účinnost je tak obrovská, přitom povrch nepoškozuje.

To se potvrdilo i při zkouškách odstraňování vodorovného dopravního značení. Zařízení pracuje bez ekologických následků bez nutnosti použití nebezpečných aditiv a abraziv. Použitá čistá voda je navíc po použití plynule odsávána do zásobníku. Obsluha zjistí před zásahem parametry a druh povrchu, druh odstraňovaného materiálu (barva, plast) a v závislosti na podmínkách může volitelně nastavit tlak a směr pohybu trysek. Při odstraňování starého vodorovného dopravního značení Peel Jet zároveň připraví plochu pro dokonalé přilnutí nového značení. Peel Jet je schopen efektivně pracovat i na nestabilních površích, na betonových plochách, ve městě, takřka kdekoliv.*

Více v časopisu Komunální technika 10/2016

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *