Pokud jsou zakázky, vyplatí se špičková technika

Zajímavou akci uspořádaly začátkem srpna společnosti CROY Rakovník a AVE Kladno v areálu provozovny AVE v Novém Strašecí a na komunikacích v úsecích mezi Novým Strašecím, Rakovníkem a Kladnem. Během dvou pracovních dnů zde v provozních podmínkách vyzkoušela profesionální obsluha vlastnosti a výkonnost univerzálního nosiče Mercedes-Benz Unimog 430 s motorem Euro 6 v agregaci s čelní tandemovou (dvouramennou) sekačkou MULAG MKM 700.

Prvotním cílem této dvoudenní akce bylo zjistit, jaká je reálná výkonnost soudobého vozidla Unimog Euro 6 při údržbě okolí komunikací, jak je obsluha spokojena s ergonomií a jaká je bezpečnost provozu při nasazení této sestavy. Měřena byla také spotřeba pohonných hmot. Zhodnoceny byly také další užitné vlastnosti nosiče vzhledem k jeho možnostem celoročního využití.  „S nabídkou zápůjčky nosiče MB Unimog, který si může potenciální uživatel vyzkoušet v jednodenním režimu ve svých specifických pracovních podmínkách, jsme začali již v roce 2007, jelikož prezentace jízdních a především pracovních vlastností vozidel a agregovaných nástaveb je velice důležitá a na výstavách a veletrzích je možná pouze v teoretické rovině. Není žádným tajemstvím, že při nákupu nových vozidel kupující často hledí v první řadě na pořizovací cenu a často se pak spokojí se soupravou ochuzenou o některé technické prvky nebo volbou jednoduššího technického řešení, které pak po celou dobu používání stroje velmi ovlivňují jeho provozní výkonnost a funkčnost. Tento postup je mnohdy pro zákazníky z dlohodobého hlediska méně výhodný, neboť vzhledem k době použití vozidel při silniční údržbě déle než 10 let, je po celou dobu provozu takto „nastaven“ nižší provozní potenciál a vyšší provozní náklady. Například hydrostatický systém pojezdu, který umožňuje plynule měnit rychlost jízdy stojí u nosiče Unimog EURO 6 zhruba 200 000 korun. Vozidla vybavená tímto pohonem dosahují prakticky o 20 – 30 % vyšší denní výkon při sečení ve srovnání s vozidlem Unimog vybaveným pouze mechanickou převodovkou. Někteří uživatelé se také snaží při pořizování výložníkových sekaček obejít bez systémů automatické regulace práce příkopového ramene nebo použitím levnějších jednoramenných sekaček. Dosáhnou tak sice nižší pořizovací ceny, ale jak se tyto zásahy projeví na výsledné výkonnosti a konečné ekonomice celoročního provozu?  Myslíme si, že pokud je pro vozidlo zajištěno dostatečné množství zakázek, nemělo by se na technických prvcích zvyšujících výkon a funkčnost stroje šetřit. Vše je věcí kalkulace a praktického srovnání se stávající technikou,“ řekl úvodem obchodní zástupce společnosti CROY s. r. o. Ing. Milan Kužel.*

Více v časopisu Komunální technika 9/2016.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *