Autor
Kategorie:
Nezařazené

Nový model od starého známého

Po dvanácti letech velice úspěšné produkce vozidla Multicar Fumo představí letos největší evropský výrobce malých komunálních vozidel, německá společnost HAKO GmbH, nástupce. Ponese označení Multicar M31 a hrdě se tedy hlásí ke svým předchůdcům, kterých u nás je v provozu mnoho set.

První vozy této nové řady budou k dispozici již v prvním pololetí letošního roku, a tak jsme se informovali u výhradního zastoupení tohoto německého výrobce v České republice, společnosti Unikont Group, s. r. o., na podrobnosti.

Fumo zatím přežije

Hned na úvod jsme se dozvěděli, že se zatím populární Fumo zcela do důchodu nechystá. Bude se i nadále vyrábět s prodlouženou kabinou pro pět lidí a také v třínápravové modifikaci. Pro tyto varianty vozidel zatím nová M31 v plánu není.
Pojďme se ale blíže věnovat letošní horké novince. Vozidlo M31 se bude opět montovat ve třech variantách. Označení T ponese třístranný sklápěč, označení B je vůz se stacionární hydraulikou připravenou pro montáž nástaveb jako je například pracovní plošina, lis odpadu nebo třeba nosič kontejnerů a nakonec varianta C bude k dispozici s mobilní hydraulikou pro pohon nástaveb jako je sypač, zametač, kropička či mnoho ostatních příslušenství, která pracují i za jízdy vozidla.

Výkon zůstal

Co se pohonné jednotky týká, i nadále bude použit turbodieselový motor IVECO EURO 5 o výkonu 107 kW. Podle provedení vozidla jsou k dispozici náhony 4 x 2 nebo i přepínatelný pohon přední nápravy 4 x 4. Novinkou je možnost montáže motorové brzdy.
Pracovní hydraulika doznala modernizaci především v oblasti ovládání, kdy je v kabině umístěná kompletní regulace. Ovládání nejpoužívanějších funkcí hydrauliky bylo integrováno do loketní opěrky řidiče.

S důrazem na komfort a bezpečnost

Hlavní přednosti Fuma tedy zůstaly zachovány. Kompletní modernizací prošla kabina. Ta dostala zcela novou palubní desku s modernizovanými ovládacími prvky a také nový tvar zaručující o zhruba půl metru lepší výhled blíže k nárazníku vozidle, tedy především k čelně neseným nástavbám – obrázek.
Pro provoz se speciálními nástavbami, jako například samosběrným zametačem, je vozidlo možno nyní objednat i s pravostranným řízením. Další z novinek je možnost třímístné kabiny i u krátké verze. Inovace doznalo i provedení sedadel či kompletně stavitelný sloupek řízení. Přepracováno na nové LED technologie byla většina svítidel.
Jak už bývá u západoevropských výrobců obvyklé, tak je značná pozornost věnována bezpečnosti. Nová kabina byla prošla kompletní certifikací ECE-R 29 pro čelní náraz i stabilitu střechy. Výsledky z DEKRA Automobile Test Centra jsou pro tuto třídu vozů jedinečné.

U nás jako doma

Co se týká dostupnosti vozidel pro český trh, tak je předpoklad plynulého přechodu výroby z modelu Fumo zhruba následující. Již nyní by mělo být možné objednávat verze s manuální převodovkou a levostranným řízením, následovat bude M31 s pravostranným řízením a celá fáze bude zakončena v letos září, kdy bude dostupný model s hydrostatickou převodovkou.
Do boje o uhájení pozice jedničky na českém trhu lehkých komunálních vozidel tedy vysílá Multicar zdatného reprezentanta. Popřejme novému modelu M31 alespoň tolik spokojených zákazníků, jako má Fumo.

Popisek: Velice kompaktní rozměry si od svých předchůdců nová Multicar 31 ponechala. Podle zvoleného typu nápravy a pneumatik lze dosáhnout i pro takto malé vozidlo užitečnou hmotnost až 3200 kg, což již odpovídá vozidlům větší kategorie. Efektivně pak vychází i nasazení M 31 jako nosiče kontejnerů (na obrázku) nebo sklápěče pro využití v úzkých prostranstvích

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *