Marokánka chutnala všem návštěvníkům

Stejně dobře jako na stejnojmenné křupavé placičce z oříšků, medu, ovoce a kakaové polevy si smlsli návštěvníci na pestrém programu 16. ročníku přehlídky Marokánka 2013, konané již tradičně v pískovně totožného názvu nedaleko Třebechovic pod Orebem.

Akci spolupořádal první dubnový čtvrtek trojlístek akciových společností. Domácí Městské lesy Hradec Králové poskytly prostor; o vydatný mix odborného a doprovodného programu se postaraly firmy KUHN – Bohemia a Fa RENE.

Předsezonní přehlídka

Kromě prezentace stavebních, lesnických a zemědělských aplikací strojů Komatsu (KUHN – Bohemia) a užitkových vozů Mercedes-Benz a Mitsubishi Fuso Canter (Fa RENE) nabízeli své výrobky a služby další vystavovatelé. Drtivou většinu exponátů si mohli zájemci vyzkoušet. V rámci doprovodného programu proběhla například soutěž zručnosti členů Klubu strojníků Komatsu či trialová show mnohonásobného mistra republiky Ing. Martina Křoustka.
„První ročník jsme zde spolupořádali před šestnácti lety s firmou Hakar, jež tehdy zastupovala nákladní automobily Tatra. Časem nás napadlo přizvat i jiné subjekty s tím, že nikdo z nich si navzájem nekonkuruje. Dnes je tady zhruba patnáct spoluvystavovatelů. Cílem naší firmy je v klidu před začátkem stavební sezóny předvést návštěvníkům ucelený soubor techniky s důrazem na novinky. Přivezli jsme sedmnáct strojů, které představují průřez sortimentem Komatsu, a to od minirypadel přes smykem řízené nakladače, střední rypadla okolo deseti tun, ucelenou řadu nakladačů od šesti do 23 tun, buldozery, kolové bagry až po poslední model kloubového dumperu HM 300,“ provedl nás v krátkosti expozicí techniky Komatsu Ing. Jiří Bosák, ředitel pardubické pobočky společnosti KUHN – Bohemia.

Canter nové generace

Fa RENE, autorizovaný prodejce vozů Mercedes-Benz a Mitsubishi FUSO, vystavovala zcela novou generaci vozidel Fuso Canter, která doplňuje osvědčenou koncepci o provedení s pohonem 4 x 4. Fuso Canter je s více než 150 000 prodanými vozy ročně světovým „bestsellerem“ divize Daimler Trucks. Zákazníci po celém světě na těchto vozidlech oceňují nejen vynikající hospodárnost a mimořádný komfort, ale i rozmanitost nabídky.
Vozidla Canter se nově dodávají v hmotnostních kategoriích 3,5/6,0/7,5 t, s šesti různými rozvory náprav od 2500 do 4750 mm a čtyřmi typy kabin – standardní, komfortní a obě ve variantě jednokabina/dvoukabina. U jednotlivých modelů se podařilo zvýšit užitečnou hmotnost o 85 až 500 kg. V praxi to znamená, že podvozek s kabinou může mít užitečnou hmotnost v závislosti na rozvoru i více než pět tun.
Pro přepravu objemných nebo dlouhých nákladů je jako stvořená nová verze postavená na extra dlouhém rozvoru 4750 mm, který umožňuje montáž nástavby o délce až 7000 mm. Mezi další novinky patří Canter 3,5 t s nejvýkonnějším motorem a verze 3S s celkovou šířkou jen 1700 mm, která se skvěle uplatní na velmi stísněných prostorech.

Převodovka Duonic a úsporné motory

„Nový Canter je prvním nákladním vozidlem na světě, které může být vybaveno inovativní dvouspojkovou převodovkou Duonic. Plně automatizovaná šestistupňová převodovka poskytuje komfort samočinné převodovky a hospodárnost mechanické skříně, protože eliminuje ztráty kapalinového měniče tradičních „automatů“. Převodovka Duonic řadí hladce bez přerušení toku hnací síly a řidič má kdykoli možnost vydat pokyn k přeřazení podle vlastní vůle. Srovnávací jízdy prokázaly, že verze s převodovkou Duonic jsou stejně hospodárné jako Canter se standardní pětistupňovou převodovkou. Řazení Duonicu v ideálních otáčkách přináší u méně zkušených řidičů dokonce snížení spotřeby,“ řekl nám Aleš Brzybohatý z Fa RENE.
Motory Euro 5 EEV se dodávají ve třech výkonových stupních (96 kW/300 Nm; 110 kW/370 Nm; 129 kW/430 Nm). Třílitrový turbodiesel může být na přání vybaven systémem Start-Stop v kombinaci s oběma nabízenými převodovkami. Tato technika skýtá potenciál pro další snížení spotřeby paliva až o 3 %, a to zejména v městském provozu s častým zastavováním. Servisní interval se posunul z 30 000 na 40 000 km.
„Canter nezapomněl na tradiční silné stránky svých předchůdců, mezi něž patří například mimořádný poloměr otáčení, robustní konstrukce, bezkonkurenční využití délky nástaveb vyplývající z umístění kabiny nad přední nápravou a v neposlední řadě také příkladná spolehlivost a nízké provozní náklady. Silným argumentem je také hustá servisní síť na nejvyšší úrovni,“ uzavřel Aleš Brzybohatý.

Popisek: Přítomné zaujala ekvilibristická kreace pásy vybaveného smykem řízeného kolového mininakladače Komatsu SK 815

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *