Malotraktory starší stroje nejen nahradily, ale v mnohém předčily

Tentokrát nás zajímaly především dva malotraktory Yanmar EF 235, které společnost vlastněná městem využívá hlavně při zimní údržbě chodníků, ale možnosti jejich nasazení jsou pochopitelně daleko širší.

Především kvalitní zimní údržba chodníků byla prvotním impulzem k obměně techniky, kterou do té doby využívalo provozní středisko městských komunikací. První traktor Yanmar EF 235 s hydrostatickým pojezdem se v Aši objevil v prosinci roku 2012 a nahradil dosud používaný malotraktor MT 8. V průběhu následujícího roku 2013 jej následoval ještě jeden stejný model (pouze s jiným rozměrem pneumatik), jenž zastoupil dosluhující univerzální nosič Multicar M 26.

„Pochopitelně i u nás proběhla diskuse, zda jít cestou univerzálních nosičů, či raději volit traktory. Je pravdou, že univerzální nosiče zvládnou s příslušnými adaptéry na určité úrovni prakticky všechny požadované úkony jak v létě, tak v zimních měsících. Ale to malotraktory zvládnou vlastně také. Navíc ve srovnání s univerzálními nosiči staršího data výroby pracují s nižšími provozními náklady, a to nemluvím pouze o nákladech na jejich údržbu a servis. Důležité pro nás byly i jejich hmotnostní parametry. Chodníky, po kterých se technika pohybuje, jsou ve městě stále častěji zhotovovány ze zámkové dlažby, a to nikoli z té únosné. Proto při použití těžších strojů chodníky trpěly a nasazení traktorů riziko poškození jejich povrchu minimalizuje. A velice důležitá je také průjezdní šířka traktorů. Při rekonstrukci ulic a chodníků často dochází například k zabudování nových sloupů veřejného osvětlení a průjezdnost určitých lokalit se snižuje. Narozdíl od větší techniky si obratné traktory s lepší manévrovatelností a svojí šířkou 1315 mm s touto skutečností poradí,“ vysvětluje vedoucí provozního střediska dílen Lukáš Stehlík.*

Více v časopisu Komunální technika 4/2016.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *