Je čas říci mikrobům dost

Přední světový výrobce hygienických prostředků, společnost Kimberly-Clark Professional, spustil po předchozím úspěšném startu ve Spojených státech nový Projekt zdravé pracoviště také v Evropě, Českou republiku nevyjímajíc.

Cílem akce je ukázat našim podnikům, jak lze celkem jednoduše pomocí několika přesně definovaných kroků vymýtit z pracovního prostředí škodlivé mikroorganismy, snížit tak míru absencí a současně zvýšit spokojenost i produktivitu zaměstnanců.

Kam se hrabe prkénko
„I když tomu nemusíme věřit, mikrobiologické analýzy dokazují, že na běžném pracovním stole se nachází až čtyřistakrát víc bakterií než na záchodovém prkénku. Podobné znečištění vykazuje například i klávesnice, telefonní sluchátko, počítačová myš nebo kuchyňky na pracovištích. Výsledky průzkumů navíc ukazují, že si přibližně 15 % žen a 25 % mužů nemyje ruce po použití toalety v práci a roznáší bakterie dál,“ říká Jan Pipek ze společnosti Kimberly-Clark.
RNDr. Jaroslava Zelenková z Hygienické stanice hlavního města Prahy doplňuje: „Mikroorganismy jsou součástí našeho každodenního života. Nevidíme je, ale občas jejich projevy na zdraví pocítíme. Kolik mikrobů se v našem okolí nachází, záleží na našem chování, především hygieně rukou. Ty se totiž významně podílejí na přenosu mikroorganismů.“

Analýza a doporučení
Projekt zdravé pracoviště nabízí firmám především poradenství, které pomůže zavést na pracoviště co možná nejlepší hygienické systémy a postupy. Navíc povzbudí zaměstnance ke krokům proti šíření škodlivých mikroorganismů, jež jsou příčinou vzniku celé řady nemocí. Pro ilustraci dodejme, že jeden pracovník na nemocenské stojí firmy odhadem 18 000 korun ročně.
Podniky, které se zapojí do projektu, budou moci získat komplexní analýzu hygieny celého jejich pracovního prostředí s výsledky od mikrobiologické laboratoře. Po výsledcích rozborů budou následovat na míru šitá doporučení, například kam mají být umístěny hygienické produkty jako dezinfekční prostředky na ruce či ubrousky na pracovní stoly.

Hygienický balíček i tematický web
Firmy, které využijí možnosti této analýzy, získají navíc balíček samolepek, plakátů a dalších informačních materiálů, které přinášejí informace o hygieně na pracovišti. Podklady v tomto balíčku byly navrženy tak, aby upoutaly pozornost zaměstnanců a přesvědčily je, aby používali hygienické produkty, které jim jejich zaměstnavatel dává k dispozici, a přispívali tak k dosažení dlouhodobé pozitivní změny v jejich chování.
Projektový tým iniciátora projektu vytvořil tematicky zaměřenou část internetových stránek na adrese http://www.kcprofessional.cz/healthy-workplace-project, která nabízí manažerům podniků odborné vedení při zavádění iniciativy pro zdravé pracoviště a návod, jak nejlépe zapojit zaměstnance, aby využívali výhody zlepšení hygieny na pracovišti.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *