Ekonomika velí být o krok napřed

Od roku 2002 působí v Zábřehu jako společnost s ručením omezeným stoprocentně vlastněná městem firma EKO servis. Nabídka jejích poskytovaných služeb je srovnatelná s náplní činnosti technických služeb působících ve středně velkých městech. Zahrnuje tedy provoz odpadového hospodářství, čištění města, péči o zeleň, mobiliář i veřejné osvětlení, zimní údržbu komunikací i správu plaveckého areálu a další služby. V některých činnostech ovšem v Zábřehu vynikají a stávají se průkopníky. Například v organizaci odpadového hospodářství dělá společnost čest svému jménu a nakládání s odpady řeší velice komplexně a především s výhledem do budoucna.

Společnost EKO servis Zábřeh zaměstnává více než šedesát pracovníků a za loňský rok dosáhla obratu přes 70 milionů korun. Zhruba padesátiprocentní podíl na obratu tvoří zakázky pro město, druhou polovinu potom služby pro firmy, občany a další obce. „Působíme prakticky v celém mikroregionu Zábřežsko a kromě komunálních činností vykonáváme mimo jiné stavební práce a zajišťujeme i stavby v hodnotě přes milion korun. V areálu našeho střediska Separex nabízíme kromě kvalitních certifikovaných produktů z kompostárny též stavební materiály,“ říká úvodem jednatel společnosti EKO servis Bc. Milan Doubravský a pokračuje: „Snad mohu říci, že v některých činnostech, jako je například komplexní řešení odpadového hospodářství, jsme dosáhli určitých úspěchů a není mnoho lokalit v České republice, kde by bylo možné srovnávat.“

První v České republice

Hledání nových cest a potřeba být o krok napřed znamená stále sledovat i zahraniční trendy a reagovat na ně mimo jiné i vhodným doplňováním technického parku. „Do nové techniky investujeme pravidelně každým rokem a snažíme se o pokud možno plynulý přechod na ekologičtější provoz. Jednou z moderních cest je u městských komunálních vozidel přechod na alternativní varianty pohonů. Jelikož jsme potřebovali zakoupit vozidlo, které by svými rozměry nahradilo dosluhující Avii, rozhodli jsme se pro nákup vozidla FUSO CANTER Eco Hybrid 7C15. Vozidlo operuje v městském provozu, proto pro nás byly jeho rozměry a dobrá manévrovatelnost prioritou. Jde o jednoduchý automobil s nízkou hmotností, který přitom snese velké zatížení. Před jeho pořízením jsme byli i v Německu a zjišťovali určité detaily, protože v případě vozidla tohoto typu s hybridním pohonem jsme v České republice průkopníky a šli jsme tedy trochu do rizika,“ uvedl Milan Doubravský.*

Více v časopisu Komunální technika 4/2017.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *