Dvě novinky k dvacetinám

Již dvacet let na trhu letos oslavuje firma Jan Mika sdružení Auto cont. Od roku 1992 se zabývá především výrobou a montáží hákových nosičů kontejnerů na podvozky vozidel a provozuje také půjčovnu automobilů.

Majitel společnosti Jan Mika nám sdělil, že se sdružení začalo jako jeden z prvních subjektů v republice zabývat výrobou a montáží nosičů kontejnerů na vozidla kategorie N2 s tonáží do 6 t celkové hmotnosti (například známé „staré“ Avie). Nástavba procházela postupem času nevyhnutelným vývojem, začali se objevovat první spokojení zákazníci a práce šla od ruky.

Na nové i starší podvozky

„Během několika málo let firma neustále rostla a začala nabírat také jiný směr. Na trh přišly nové modely vozidel, měnily se požadavky zákazníků, a tak dnes vyrábíme jedenáct typů nástaveb, které splňují nejpřísnější požadavky. Nástavby montujeme jak na starší podvozky, tak v poslední době hodně i na nové. Jde vidět, že se mění i náročnost, kdy zákazníci upřednostňují moderní techniku se všemi vymoženostmi,“ dodává Jan Mika.
U firmy pracuje v současné době 12 zaměstnanců, kteří se snaží vycházet maximálně vstříc zákazníkovi. Kromě výroby a montáže nosičů kontejnerů poskytuje poradenské služby, provozuje pneuservis a půjčovnu dodávkových a nákladních vozidel vesměs osazených nosičem kontejneru vlastní výroby.

Inovace s úspěchem

„V posledních letech se spíše zaměřujeme na přestavby nosiče kontejneru na vozidla s celkovou hmotností do 3500 kg, to znamená, že obsluze stačí řidičské oprávnění skupiny B. To umožňuje bezproblémový vjezd do úzkých uliček měst. Když vidíte, jak velká města bojují proti vjezdu velkých nákladních aut, tak mají malá vozidla určitě dobrou budoucnost,“ říká Jan Mika a pokračuje:
„Novinkou loňského roku byla úspěšná montáž nosiče kontejneru na podvozek dvouosého vozíku ve spolupráci s firmou Vezeko. Sestavu ocenili mnozí návštěvníci prezentačních akcí, jichž jsme se zúčastnili. Zatím poslední novinkou je vozík o nosnosti 2,5 a 3 t. Vyroben je tak, aby byl funkčně nezávislý na tažném vozidle. Je vybaven benzínovým motorem o výkonu 3,5 k a osazený hydraulickým čerpadlem. Motor zabudovaný v ochranné bedně má měřič motohodin, otáčkoměr a baterii 12V 44Ah pro start. Paradoxně vozík o celkové hmotnosti 2,5 t odveze 1,6 t nákladu s kontejnerem, což je víc, než odveze případně dodávkové vozidlo, které může tento vozík táhnout. Ve variantě 3,5 t může vozík odvézt 2,5 t nákladu s kontejnerem. Pořizovací cena není bohužel zanedbatelná, ale ve srovnání s dodávkovým vozem s nosičem kontejneru a jeho provozními náklady je velmi výhodná. Roli hrají například úspora povinného ručení, silniční daně, pořizovací ceny vozidla a následný provoz – pokud máte vhodné tažné vozidlo.“

Popisek:
Starší Ford po přestavbě na nosič kontejnerů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *