Český univerzální nosič s dalším vylepšením

V oboru výfukových systémů a komunálních nástaveb působí dlouhodobě firma NIPASS ve Vysokém Mýtě. Pro nákladní vozidla, autobusy, stavební stroje, zemědělské stroje a traktory vyrábí výfukové potrubí, koncovky, tlumiče a doznívače včetně jejich izolací a dalších součástí. Od letošního května se v jejích dílnách montuje též víceúčelové vozidlo ZEBRA.

České užitkové vozidlo ZEBRA se dostalo do širšího povědomí v průběhu loňského roku, když s jeho výrobou začala společnost ZEBRA GROUP. Vozidlo získalo potřebnou homologaci jako speciální stroj a do letošního podzimu může být vyráběno s motory splňujícími emisní normy Euro 5. Aby byla výroba univerzálního komunálního nosiče efektivnější, spojila se firma ZEBRA GROUP s novým partnerem, společností NIPASS, do jejíchž dílen byla přesunuta výroba a montáž nových strojů z Nové Paky.

„Důležité je zdůraznit, že ve Vysokém Mýtě nejde o pouhou montáž sestávající z nakoupených komponentů. Ve Vysokém Mýtě a jeho okolí se vyrábí také podstatná část potřebných dílů a firma NIPASS má v tomto oboru nemalé zkušenosti získané v automobilovém průmyslu. Vzhledem k tradicím strojírenské výroby v regionu je výhodou dostupnost kvalitní a zkušené pracovní síly a to se týká i dodavatelů komponentů. Úroveň výroby a montáže nových vozidel tak má jednoznačně stoupající úroveň. A ani vývoj nezahálí, zřejmě na první pohled nejviditelnější jsou změny v interiéru kabiny. Nejen že došlo ke sjednocení polstrování vlastní kabiny a sedadel i vylepšení ergonomie palubní desky, ale především k možnosti úpravy kapacity kabiny na plnohodnotná tři místa,“ řekl jednatel společnosti ZEBRA GROUP Ing. Petr Řihák.

Víceúčelová vozidla ZEBRA jsou montována uživatelům přesně na míru a každý může zvolit variantu přesně podle svých potřeb. Nosiče s motory splňujícími emisní normy Euro 5 se vyrábějí ve variantách s dvou- nebo třímístnou kabinou a s mechanickým nebo poloautomatickým řazením a pohonem 4 x 4, popřípadě 4 x 2. Obsluha může též volit mezi dlouhým a krátkým rozvorem náprav. Všechny uvedené možnosti se přitom dají libovolně kombinovat.*

Více v časopisu Komunální technika 6/2016.

Komentáře ke článku 1

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *